Värkkäämällä maailma haltuun – iloa ja innovointia oppimiseen -hanke

• Jere Savolainen
Monday 14 May
Värkkäämällä maailma haltuun – iloa ja innovointia oppimiseen -hanke

Monday, 14 May 2018 13:00 - 16:00 VR Room, Aalto Studios Otakaari 5 Public event

Tervetuloa Värkkäämällä maailma haltuun-hankkeen työpajaan 14.5. klo 13-16 Aalto Yliopistoon Otaniemeen. Työpajan ja vierailun tarkoitus on aloittaa hankeeen yhteiskehittelyn työpajat konkreettisen tekemisen ja keskustelun äärellä. Ajatus on tutustua Aallon Fablab -tilaan ja VR-studioon oppimisympäristöinä ja pohtia, mitä sellaisia ideoita ja ajatuksia herää, jotka voisivat toimia myös kouluympäristössä.

Hankkeesta lyhyesti

Värkkäämällä maailma haltuun – iloa ja innovointia oppimiseen

Hankkeessa tuotetaan 6-7 kouluun Makerspace-oppimisympäristöjä, joissa painotetaan oppilaiden omia projekteja, oppimiskeskeistä teknologiaa ja luovaa ongelmanratkaisua. Oppimisympäristö suunnitellaan yhteistyössä opettajien ja oppilaiden kanssa osallistavan muotoilun ja yhteiskehittelyn menetelmin. Lisäksi suunnitellaan ja julkaistaan muotoiluoppimisen materiaali, joka tukee tutkivaa ja luovaa työsketelyä teknologian parissa.

Aikataulu ma 14.5. 2018

klo 13 Harald Herlin oppimiskeskus, Otaniementie 9, 02150 Espoo

Seminaarihuone Johanna (kahvilan vieressä).

13.00–13.20 Värkkäämällä maailma haltuun hanke-esittely ja keskustelua.

13.20–13.50 tutustuminen Aalto Fablabiin (oppimiskeskuksen alakerta),

jossa pajamestari Solomon Embafrash esittelee meille tiloja.

13.50 siirtyminen Aalto Studioihin, Otakaari 7, (n 10 min kävellen), jossa pääsemme työpajaan Jere

Savolaisen (VR & 360 spesialisti) johdolla.

n 15.30 palaute/koonti. Työskentelyaikaa on aikaa klo 16 saakka. Pidetään iltapäivän työskentelyn

palaute/koonti joustavasti työskentelyn päättyessä joko pienryhmissä tai koko porukan kanssa yhdessä.